До уваги власників лічильників гарячої води!

Підприємство КП «Миргородтеплоенерго» на сьогодні надає послуги з централізованого постачання гарячої води в 56 багатоповерхових житлових будинках, де цією послугою користуються майже 8 тисяч миргородців. В 65% домогосподарствах (квартирах) встановлені індивідуальні (квартирні) прилади обліку гарячої води. Квартирний лічильник – точний вимірювальний прилад для обліку води. Через нього проходить вся вода, якою Ви користуєтеся. Тому, дуже важливо вчасно виконувати його обслуговування та повірку. Адже саме від його технічного стану залежить чи правильно Вам проводиться нарахування оплати за спожиті послуги централізованого водопостачання. Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність» визначено, що повірка засобів вимірювальної техніки – сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам. Отже, відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», всі засоби вимірювальної техніки, в тому числі засоби обліку холодної та гарячої води, підлягають періодичній повірці.

Як часто треба проводити повірку лічильників?

  • Періодична повірка засобів вимірювальної техніки – повірка, що проводиться протягом періоду експлуатації засобів вимірювальної техніки через встановлений проміжок часу (міжповірочний інтервал).
  • Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності.
  • Порядок встановлення міжповірочних інтервалів визначається Кабінетом Міністрів України.
  • Як правило, для лічильників води міжповірочний інтервал встановлено терміном до 4 років.
  • У паспорті на новий законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки (лічильник) вказано дату проведення повірки (дата виготовлення) та зазначено міжповірочний інтервал.
  • На лічильники, які вже проходили повірку, виписується Свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки і вказується дата, до якої це Свідоцтво діє.

Відповідно до чинного законодавства повірку лічильників треба провести не пізніше закінчення терміну міжповірочного інтервалу, встановленого для даного лічильника. Як зазначено вище, міжповірочні інтервали відображені у паспорті лічильників (нові прилади), або у Свідоцтві про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки. Періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує послуги з централізованого постачання гарячої води – згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці. Заборонено проводити розрахунки по лічильниках з простроченим терміном повірки. Якщо споживач не проведе повірку квартирного водолічильника після закінчення міжповірочного періоду, підприємство у такому випадку змушене буде при нарахуванні вартості отриманих споживачем послуг з централізованого постачання гарячої води, користуватися  затвердженими нормами споживання, пропорційно кількістю зареєстрованих осіб у домогосподарстві. Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» обслуговування, повірка та заміна вузлів розподільного обліку здійснюються за рахунок власників вузлів обліку. Лічильник є власністю споживача, він несе повну відповідальність за утримання та його експлуатацію.

Шановні споживачі, на виконання рішення уряду щодо введення в країні карантину КП «Миргородтеплоенерго» запровадило заходи для не поширення корона вірусу. Для цього терміни усіх держповірок, що мали відбуватися у період оголошеного в країні карантину, перенесені на 1 липня цього року. Нарахування за послугу з централізованого постачання гарячої води до 1 липня 2020 року будуть проводиться:

— для лічильників, що підлягають держповірці у період карантинних заходів — за їхніми показниками;

— для лічильників, що перебувають на стадії повірки (розпломбовані, демонтовані) — за середньомісячними (за останні три місяці) обсягами споживання.

Роботи по періодичній повірці, обслуговуванню та ремонту засобів обліку води здійснюють такі організації:

КП ПОР «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ» м.Полтава, вул. Спаська, 9, тел: 61-28-21, (050)403-03-75, (067)549-92-67.

ТОВ «Еталон-АСП» м. Полтава, вул. Соборності, 14,  за телефонами: 65-62-90, (068)270-19-45, (050)775-90-23, (066)525-13-81; при цьому має змогу виконувати повірку не знімаючи лічильники з місця експлуатації. Результати повірки (електронні протоколи) передаються до нашого підприємства та Водоканал.

Виробничо-метрологічна лабораторія ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» м. Полтава вул. 23Вересня, 15, за телефоном: 63-29-54.

Водночас, хочемо нагадати власникам індивідуальних приладів обліку гарячої води (водолічильників) про необхідність щомісячної вчасної передачі їхніх показників. Адже саме за показниками лічильників визначається фактичний обсяг спожитих домогосподарством послуг і проводяться нарахування за розрахунковий період.