Роз’яснення про встановлення загальнобудинкових лічильників гарячої води
Відповідно до Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (ст.. ст.. 3, 4, 5, 6), що вступив у дію ще в серпні 2017 року, всі житлові об’єкти необхідно забезпечити приладами комерційного обліку (в тому числі і приладами обліку гарячої води).
1. Порядок оснащення будівель вузлами комерційного обліку та відшкодування витрат на таке оснащення
Варіантів, встановлення лічильника є декілька:
1. Витрати на оснащення будівлі вузлами комерційного обліку, здійснені оператором зовнішніх інженерних мереж, відшкодовуються споживачами.
Тобто, підприємство встановлює лічильник, після чого всім абонентам даного будинку виставляється плата – внески, які вони мають сплачувати до 5 років.
2. Самостійне встановлення. Споживачі проводять фінансування та оснащення будинкових лічильників власними силами.
3. Органами місцевого самоврядування можуть бути виділити кошти з місцевого бюджету на оснащення лічильниками будівель.
Якщо оператор зовнішніх інженерних мереж встановлює лічильник (вузол комерційного обліку) – споживачам нараховуються внески за встановлення. Розмір внесків за встановлення комерційних вузлів обліку визначається окремо для кожної будівлі і розподіляються пропорційно до кількості приміщень, які є самостійними об’єктами нерухомого майна. Сплата внесків розстрочується на п’ять років або на інший строк за згодою сторін і сплачуються щоквартально.
Власник або співвласники приміщень мають право протягом двох місяців після того, як отримали повідомлення від підприємства про намір встановити загальнобудинковий лічильник гарячої води, повідомити надавачеві послуг:
про свою згоду;
про намір запропонувати інші умови встановлення лічильника;
про намір поставити лічильник самостійно.
Рішення співвласників приймається відповідно до вимог Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
Якщо мешканці на повідомлення ніяк не реагують, то за законом оператор мереж розпочинає встановлення приладів обліку. Те саме відбувається, якщо власники приміщення заявили про намір запропонувати інші умови або повідомили, що поставлять лічильники самі, але протягом чотирьох місяців із моменту повідомлення оператором цього так і не зробили.
Адміністрація КП «Миргородтеплоенерго»